۲ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۵۸

صفرنژاد در گفتگو با مهر:

دستیابی شیروان به جایگاه واقعی خود عزم جدی مسولان را می طلبد

دستیابی شیروان به جایگاه واقعی خود عزم جدی مسولان را می طلبد

شیروان - خبرگزاري مهر: فرماندار شهرستان شیروان گفت: اين شهرستان برای رسیدن به جایگاه واقعی خود در تمامی عرصه ها، عزم جدی مسولان را می طلبد.

عبدالصمد صفرنژاد در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: شهرستان شیروان داراي استعداد، ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی در تمامي زمينه ها است و شکوفا شدن اين ظرفيت ها نیازمند عزم جدی مسئولین شهرستاني، استاني و كشوري است.

وی با اشاره به توجه ویژه استاندار و معاونین وي به شیروان و وجود همدلی بسیار خوب بین فرماندار، امام جمعه، نماینده و همه مسئولین دستگاه های اجرایی شهرستان، عنوان کرد: اقدامات زیربنایی عمرانی و توسعه ای بسیار زیادی طی دو سال و نیم گذشته در سطح شهرستان شیروان انجام شده است که در آینده ای نزدیک شاهد نمایان شدن آنها خواهیم بود.

صفرنژاد اظهار داشت: بر اساس آمار بنیاد شهید و امور ايثارگران استان خراسان بزرگ، شهرستان شیروان بیشترین شهید در بین 24 شهرستان استان خراسان بزرگ را تقدیم انقلاب کرده بود که این امر نشان از حضور حداکثری مردم این خطه از ایران عزیز در تمامی عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی کشور دارد.

نماینده عالی دولت در شیروان با بيان اينكه این امر وظیفه مسئولین را در قبال خدمت به مردم این شهر سنگین تر می کند، یاد آور شد: باید مسئولین امر در دوره های گذشته توجه ویژه تری به این شهرستان می داشتند، چه در بحث آب، راه، بهسازی روستاها، عمران و ... باید وضعیت بهتر از اینها بود و محرومیت در این شهرستان کمتر احساس می شد.

وی با بیان اینکه تغییر شاخصه های اعتباری از مهمترین کارهایی محسوب مي شود که در دو سال گذشته در شیروان انجام شده است، افزود: در سالهای اخیر اعتبارات شهرستان از سيزده میلیارد تومان افزایش پیدا نمی کرد اما با اقدامات مناسب انجام شده، شیروان با تخصیص 20 میلیارد تومان اعتبار به جایگاه واقعی خود در جذب اعتبارات نزدیک شده است.

صفرنژاد گفت: تا دو سال پیش 26 روستای شیروان با تانکر آبرسانی می شد اما در حال حاضر با جذب اعتبارات مناسب، مطالعات آبرساني به اين روستاها انجام شد و هم اكنون اين پروژه ها نيز در حال افتتاح هستند.

به گفته وي با بهره برداري از اين طرح هاي آبرساني، مشکل آب شرب روستاهاي اين شهرستان به صورت ریشه ای حل خواهد شد تا مشکلی به نام آب شرب در روستاهای شیروان نداشته باشیم.

فرماندار شیروان با اشاره به اینکه در سالهای گذشته وضعیت مناسبی در بحث بهسازی و اجرای طرح هادی روستاها نداشته ایم و سالیانه تنها دو طرح هادي در روستاهاي اين شهرستان انجام مي شد، اظهار داشت: در حال حاضر با پیگیری های خوب بنیاد مسکن، سالیانه شش الی هفت طرح هادی در روستاهاي شيروان اجرا می شود.

شیروان در بخش کشاورزی جزء شهرستانهای برتر استان است

صفر نژاد گفت: شیروان در بخش کشاورزی پتانسیل و زیرساختهای بسیار مناسبی دارد و همین امر باعث شده تا شیروان در این زمینه خصوصا دام و طیور جزء برترین های استان باشد.

وی افزود: در بخش توسعه کشاورزی، سال گذشته 300 میلیارد ریال اعتبار به شیروان اختصاص پیدا کرد که با برگزاری جلسات متعدد، بیش از سه برابر ظرفیت اعتباری طرح ارائه شد و این نشان از انگیزه بالای سرمایه گذاری مردم این منطقه در بخش کشاورزی دارد.

مراکز علمی شهرستان رشد قابل توجهی داشته است

فرماندار شهرستان شیروان در ادامه با بیان اینکه در سالهای اخیر مراکز علمی شهرستان رشد قابل توجهی داشته اند، افزود: ایجاد رشته های مختلف دانشگاهی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، ارتقاء دانشکده کشاورزی به مجتمع آموزشی و تاسیس دانشکده پرستاری در شیروان، همه و همه نشان از رشد و بالندگی مراکز آموزش عالی شهرستان دارد.

توسعه فضای سبز قابل قبولی در شیروان انجام شده است

نماینده عالی دولت در شهرستان شیروان از اقدامات انجام شده در جهت توسعه فضای سبز ابراز رضایت کرد و گفت: مبلمان شهری و فضای سبز با حمایت فرمانداری و عملکرد خوب شورا و شهرداری و دستگاه های اجرایی سبب شده است تا شهری با نشاط داشته باشیم.

صفر نژاد از افتتاح طرح مزار شهدای امامزاده حمزه الرضا(ع) شیروان در هفته دولت خبر داد و افزود: عملیات اجرایی این طرح به علت کمبود اعتبارات به کندی پیش می رفت اما این مشکل در حال حاضر برطرف شده است.

بستر مناسبی جهت سرمایه گذاری در شیروان مهیا است

فرماندارشهرستان شیروان با اشاره به وجود بستر مناسب برای سرمایه گذاری در این شهرستان گفت: با توجه به قرار داشتن این منطقه در مسیر جاده آسیایی و عبور راه آهن در آینده ای نزدیک از این شهرستان، شیروان بهترین مکان برای سرمایه گذاری است.

صفرنژاد اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده است، دولت تمامی تلاش و سعی خود را جهت حمایت از سرمایه گذاران و دفاع از حق مردم به کار گرفته است.

نماینده عالی دولت در شیروان با اشاره به رشد و توسعه شهرک صنعتی این شهرستان در چند سال اخیر و افزوده شدن 300 هکتار زمین به کل مساحت این شهرک، گفت: وجود زمین مناسب و عبور خط لوله اصلی گاز از محل شهرک صنعتی، همجواری با نیروگاه دو هزار مگاواتی سیکل ترکیبی وانتقال آب از سد بارزو به این شهرک، نمایانگر وجود چهارعنصر اصلی یعنی گاز، برق، آب و زمین مناسب جهت سرمایه گذاری ایده آل است.

صفرنژاد افزود: دستگاه های اجرایی شهرستان نیز در این راستا برای تسهیل بروکراسی‌های اداری دست پر محبت سرمایه‌گذاران را به گرمی می‌فشارند و از آنان استقبال می‌کنند.

توسعه پایدار شیروان در گرو همدلی و همکاری همه مسئولین است

نماینده عالی دولت در شیروان  با بیان اینکه توسعه پایدار شیروان در گرو همدلی و همکاری همه مسئولین است، اظهار داشت: طی سالهای اخیر در انتصاب روسای ادارات، نهایت دقت و تحقیق صورت گرفت تا حدالامکان از نیروهای بومی و متخصص استفاده شود.

وی گفت: آثار و تبعات این امر را می توان در عملکرد مثبت مدیران دستگاه های اجرایی مشاهده نمود.

24 مهر ماه یکی دیگر از اسناد افتخار مردم شیروان است

فرماندار شیروان با اشاره به سفر تاريخي رهبر معظم انقلاب به شهرستان شيروان در 24 مهر ماه سال گذشته، 24 مهر ماه را یکی دیگر از اسناد افتخار مردم این شهرستان دانست و افزود: مردم شیروان در این روز با حضور تاریخی خود در مراسم دیدار و استقبال از رهبرانقلاب افتخار دیگری آفریده و با این حضور باشکوه بار دیگر با نظام اسلامی و رهبر انقلاب تجدید بیعت کردند.

وی با یادآوری اینکه مردم شیروان در تمامی صحنه‌های انقلاب اسلامی و 34 سال پس از انقلاب همواره حضوری درخشان و افتخار آمیز داشته‌اند، تصریح کرد: تقدیم 631 شهید و تعداد زیادی جانباز و آزاده در دوران دفاع مقدس سند افتخار مردم این منطقه از خراسان شمالی محسوب می‌شود که پیش از این در صفحات تاریخ ماندگار شده است.

صفرنژاد همچنين کل اعتبار تخصیص یافته در جریان سفر رهبری به شیروان را 240 میلیارد ریال در غالب 44 پروژه عنوان کرد و گفت: با جذب این اعتبارات بسیاری از زیرساخت های شهرستان ایجاد و یا مرمت می شود.

مشارکت 84 درصدی مردم شیروان در انتخابات اخیر

فرماندار شیروان با اشاره به مشارکت 84 درصدی مردم این شهرستان در انتخابات اخیر ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، با بيان اينكه در انتخابات اخیر اقدامي زيربنايي در جهت افزايش مشاركت مردم در اين شهرستان صورت گرفت، اظهار داشت: افرایش صندوق های اخذ رای به 182 صندق و بستر سازی مناسب جهت حضور حداکثری مردم در انتخابات اقدام زيربنايي اين دوره محسوب مي شد چرا كه در دوره های قبل تعداد صندوق ها در اين شهرستان کم است.

صفرنژاد تصریح کرد: با اقدامات و برگزاری جلسات متعدد آموزشی قبل از انتخابات و با یاری خداوند و همکاری مردم و مسئولین انتخاباتي سالم و آرام همچون سنوات گذشته در شیروان برگزار شد.

فرماندار شهرستان شيروان در پایان با بیان اینکه در آینده ای نزدیک گزارش کاملی از عملکرد و وضعیت شهرستان ارائه خواهد داد، از صدا و سیماي خراسان شمالي خواست تا در پخش اخبار شهرستانها گزینشی عمل نکند و عملکرد مسئولین دستگاههای اجرایی را به خوبی انعکاس دهند تا مردم از اقدامات دولت آگاه شوند.

کد خبر 2103225

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha